Gå till innehåll
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer
  • Hem
    • Sök
      • Avancerad sökning
    • Nyheter
      • Klimatet står högt upp på agendan
    • Webbplatskarta
    • Cookies
    • Webbplatsinformation
  • För boende
    • Regler och råd för ett trivsamt boende
    • Trygghets- och Trivselregler
    • Störningsärenden
    • Så startar du Grannsamverkan i ditt område
    • Huskurage
    • Skydda dig mot brand
    • Betala hyran
      • E-faktura privatpersoner
    • Så här fungerar det med el-avtal i din lägenhet.
    • TV och Bredband
    • Ladda elbil/laddhybrid
    • Permobil - parkering
    • Sortera dina sopor rätt
      • Sortering i soprummet
    • Uteplats- vad gäller
    • Eget underhåll av lägenheten
    • Husdjur
    • Skadedjur i hemmet
    • Andrahandsuthyrning
    • Inneboende
    • Lägenhetsbyte
    • Till dig som flyttar
      • Anmäl ny adress
    • Uppsägning vid dödsfall
  • Nyproduktion
    • Triangeln Svanesund (NY)
    • Åsavägen Henån
    • Kaprifolvägen Henån
    • Ravinvägen Ellös
  • Våra områden
    • Seniorboende/Trygghetsboende
    • Henån
      • Åvägen
      • Syrénvägen
      • Katarinas väg
      • Kaprifolvägen
      • Gamla Hasselvägen
      • Lindåsvägen
      • Nya Hasselvägen
      • Knutshöjden
      • Bagarevägen
      • Rosekasvägen
      • Åsavägen
      • Sjölyckan
    • Ellös
      • Ravinvägen
      • Hällavägen
      • Morlandavägen
      • Krappet & Hallonvägen
      • Edebacken
    • Svanesund
      • Skansvägen
      • Centrumhuset
      • Pilvägen
      • Konvaljvägen
      • Blåklinten
      • Älvkvarnsliden
      • Eklunden
      • Ekebovägen
      • Änghagevägen
      • Sördalsvägen
    • Varekil
      • Petras Väg
      • Bokvägen 4
      • Bokvägen
      • Åkebo
      • Ringserödsvägen
      • Furubacken
      • Fjordbacken
    • Stocken
      • Mors Eklund
      • Anders Falks väg
    • Hälleviksstrand
      • Börtas Väg
      • Dammevägen
    • Mollösund
      • Skolvägen
      • Margaretas Ränna
      • Léet
      • Torneviksvägen
    • Härmanö
      • Härmanövägen
  • Om oss
    • Klimatinitiativet
    • Kontakt
    • Våra värderingar
    • Styrelse
    • Ekonomi
    • Stiftelsen Orustbostäders Dataskyddspolicy
  • Sök ledigt
    • Hur söker man lägenhet?
    • Hur söker man bilplats?
    • Lediga lägenheter
    • Lediga bilplatser
    • Uthyrningspolicy
      • Riktlinjer för uthyrning
      • Om kreditupplysning
    • Statistik sökande
  • Upphandlingar
  • Mina sidor/Felanmälan
    • Hur söker man lägenhet?
    • Uppdatera din intresseanmälan
    • Registrera dig
    • Glömt lösenord
Orustbostader
  • Hem
  • För boende
  • Nyproduktion
  • Våra områden
  • Om oss
  • Sök ledigt
  • Upphandlingar
  • Mina sidor/Felanmälan
 
  • Sök
  • Nyheter
    • Klimatet står högt upp på agendan
  • Webbplatskarta
  • Cookies
  • Webbplatsinformation
  • Hem
  • Nyheter
  • Fina siffror i NKI-undersökningen
 

Fina siffror i NKI-undersökningen

Feltyp
Information
Den här webbplatsen behöver lagra så kallade kakor (cookies) på din dator för att fungera. De finns två typer av kakor, temporära och permanenta. De kakor som den här webbplatsen behöver är av temporär natur och rensas bort när du stänger din webbläsare. För att kunna lagra undan att du accepterar kakor måste webbplatsen dock skapa en permanent kaka för den här webbplatsen för att lagra att du accepterar användning av kakor även vid kommande besök hos oss. För att kunna använda webbplatsen behöver du acceptera att vi lagrar undan kakor på din dator.

Under hösten genomförde Orustbostäder en Nöjd-kundundersökning bland sina hyresgäster. Resultatet visade på glädjande siffror. Hyresgästernas totalbetyg har ökat från 74 till 78, på en 100-gradig skala, sedan förra undersökningen 2017.

 

–Vi har ökat vår kundnöjdhet inom samtliga frågekategorier, vilket känns väldigt kul. Orustbostäder ligger på höga nivåer när det kommer till kundnöjdhet, konstaterar Elisabet Hedenbergh, projektansvarig på Orustbostäder.

Att Orustbostäders hyresgäster trivs med sitt boende är det ingen tvekan om, inte heller att det finns ett stort engagemang kring boendet. Hela 60 procent av hushållen valde att svara på enkäten, vilket är en mycket hög siffra i undersökningssammanhang. Ungefär hälften av alla svaranden har också engagerat sig och skrivit kommentarer och kommit med förslag till förbättringar, något som är mycket värdefullt.

–Syftet med undersökningen är att hitta förbättringsområden för att öka trivseln hos våra hyresgäster och vi är jättetacksamma för alla svar som vi fått in. Resultaten är nu genomgångna med respektive områdesansvarig och under 2020 kommer vi att vidta åtgärder där vi ser förbättringsområden säger Elisabet Hedenbergh.

Ps: Har du lämnat en felanmälan i kundundersökningen? Eftersom svaren är anonyma så vi vet inte vem du är, hör därför av dig igen.

 


 

Summering och planerade förbättringar

 

Standard/skötsel:

  • Grönskötseln har förbättrats men tillgången på bänkar och bord kan bli bättre.
    Kommentar: Vi kommer att se över antalet bänkar och bord. Liksom tidigare är man också välkommen att höra av sig med önskemål om man skulle vilja ha en bänk i anslutning till sitt hus.
  • Städning av gemensamma ytor kan bli bättre, liksom städningen. tvättstugorna.
    Kommentar: Vi kommer att handla upp ny entreprenör för städning 2020 och samtidigt öka frekvensen på städningen i tvättstugorna.
  • Husets yttre skick kan förbättras. Lägenheternas standard får överlag högt betyg av hyresgästerna.
    Kommentar: I höstas anställdes två servicesnickare som kommer att fortsätta jobba för att förbättra det yttre underhållet.

Trygghet:

  • Den personliga tryggheten upplevs som hög och kontakten grannar emellan är god.
    Kommentar: Det är viktigt att vi bibehåller de höga siffrorna. Vi fortsätter att sprida Grannsamverkan till fler områden under året. Vi kommer också att förstärka belysningen i vissa områden. Vi har fått flera goda förslag på ställen där belysningen kan bli bättre och vi kommer att jobba med att sätta upp belysning där det saknas.

Felanmälan och reparationer:

  • Bemötande och kvalitet på utfört arbete ute i Orustbostäders områden får toppbetyg i undersökningen.
    Kommentar: Det är jätteroligt att vår personal är så uppskattad. Nu jobbar vi på att komma ikapp med underhållet. Under 2020 har vi avsatt mer resurser i form av pengar och personal för att jobba vidare enligt underhållsplanen.

Trivsel:

  • Generellt ger hyresgästerna höga betyg på trivsel, både i den egna lägenheten och i bostadsområdet. Många bor helt enkelt där de vill bo.
    Kommentar: En stark lokalkännedom och nära kontakt med grannar skapar trygghet och trivsel.

Kontakt och bemötande:

  • Tidningen Orustliv är uppskattad liksom bemötandet av personalen på kontoret.
    Kommentar: Numera erbjuder vi fler kontaktvägar än telefon. Som hyresgäst kan du även nå oss via hemsidan och med inloggning via Bank-ID dygnet runt. Vi kommer att förbättra webbsidan ytterligare under året samt implementera e-faktura, något som efterlysts av många hyresgäster.

 

Här måste alla hjälpas åt

Det har också kommit synpunkter på saker som kan förbättra trivsel ytterligare, men där alla hyresgäster tillsammans måste hjälpas åt och ta ansvar. Det gäller bland annat:

  • Lämna plats för gästerna och missbruka inte gästparkeringarna.
  • Parkera på rätt plats, ställ inte bilen inne i bostadsområdena utanför p-platserna.
  • Lämna tvättstugan ren och snygg efter avslutad tvättid.
  • Håll ordning i soprummen, använd kärlen och släng bara sådant som soprummen är avsedda för.

 
 
  • Stiftelsen Orustbostäder
  • Skansvägen 4 A, Centrumhuset
  • 472 32 SVANESUND
  • Tel: 0304-799 400
  • E-post: info@orustbostader.se
Kontakta oss

Telefontider
Måndag - fredag: 10.00-12.00

Felanmälan
Logga in för felanmälan

Besökstider
Måndag 15-17.30
Övriga tider efter överenskommelse

Fastighetsjour/Störningsjour
OBS! Endast akuta fel utanför ordinarie telefontid.
Dygnet runt: 010- 470 57 40

Skadedjur:
Anticimex: 0752-45 10 00

Digital-tv:
Telia: 90 200
Sappa: 0774-46 60 60

Information
  • Om oss
  • Stiftelsen Orustbostäders Dataskyddspolicy
  • Cookies
  • Webbplatsinformation
  • Platskarta
  • Ordinarie sida
  • Copyright © 2025 Stiftelsen Orustbostäder. Med reservation för eventuella fel