Så här fungerar det:
TV
Boende på Stocken, Hälleviksstrand, Mollösund och Härmanö
Sappa är vår leverantör.
I hyran ingår ett basutbud med följande digitala kanaler:

Här hittar du hjälpguider samt svar på en mängd vanliga frågor
Felanmälan Sappa: 0774-46 60 60.
Boende på övriga Orust
Telia är vår leverantör
I hyran ingår Kanalpaket Lagom (ca 28 kanaler)
Sveriges populäraste kanaler kryddat med Eurosport, Discovery med flera, samt Filmbutiken.
Playtjänster ingår med innehåll som du kan se på när du vill.
Telia Play ingår. Om du har internet i din smartphone, surfplatta och dator kan du välja att - streama playtjänster när det passar dig.
Instruktion om hur du aktiverar Telia play
Telefon felanmälan/uppgradering: 90 200
Till dig som har ett Tvillingabonnemang.
Ett tvillingabonnemang är en tjänst som du som hyresgäst beställer av Telia. Tjänsten innebär att man kan se på flera TV-apparater samtidigt med en extra TV-box.
Har du frågor om Tvillingabonnemang kontakta Telia.
Bredband
Boende på Stocken, Hälleviksstrand, Mollösund och Härmanö
Öppen fiber med valfri bredbandsleverantör genom Global Connect
Hyresgäster tecknar avtal om bredband med Telia.
OBS!
Under hösten 2023 uppgraderas de digitala tjänsterna och feb 2023 är målsättningen att samtliga hushåll ska få tillgång till Öppen fiber med valfri bredbandsleverantör. Detta innebär möjlighet till snabbare bredband.
På bredbandswebben.se kan du (som idag är knuten till Telia) läsa om varje leverantör och se vilka tjänster som du kan beställa. Det går även bra att kontakta varje enskild leverantör direkt för beställning av tjänster.
Dagens TV -och Streamingpaket Lagom med Telia Play och filmbutik fortsätter att gälla även framöver.
Hösten 2023 kommer Telias tekniker att installera en ny switch i ett antal lägenheter. Information om när detta sker aviseras löpande och i god tid.
Hur du legitimerar dig i kontakt med Telia
Ibland måste du legitimera dig när du ska ha hjälp av Telia, t ex vid felanmälan. Om du inte kan legitimera dig digitalt, tex via BankiID, så kan du beställa en personlig kod som Telia skickar till dig per post.
Det kan ta upp till en vecka att få koden varför det vara bra att beställa den i förebyggande syfte.
För att beställa en personlig kod ringer du Telia på 020-202070 eller beställer via Telias hemsida.
När du flyttar från din lägenhet
Tjänster, som du har aktiverat hos Telia - oavsett om det är en kostnadsfri tjänst ( t ex att du har aktiverat Play-tjänster som ingår i ditt TV paket) eller ett bredbandsabonnemang - ska sägas upp i samband med flytt.
Tjänster som inte sägs upp ligger kvar och blockerar för nästa hyresgäst. Men det kan också var så att nästa hyresgäst i vissa fall kan nyttja en betaltjänst (som att hyra film) som du har aktiverat men ej sagt upp i samband med flytt.
Om du enbart har tittat på det digitala-tv paket som ingår i hyran och inte registrerat dig för något annat hos Telia behöver du inte kontakta Telia och anmäla flytt.
Är du osäker - kontakta Telia 90 200