Gå till innehåll
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer
  • Hem
    • Sök
      • Avancerad sökning
    • Nyheter
      • Klimatet står högt upp på agendan
    • Webbplatskarta
    • Cookies
    • Webbplatsinformation
  • För boende
    • Regler och råd för ett trivsamt boende
    • Trygghets- och Trivselregler
    • Störningsärenden
    • Så startar du Grannsamverkan i ditt område
    • Huskurage
    • Skydda dig mot brand
    • Betala hyran
      • E-faktura privatpersoner
    • Så här fungerar det med el-avtal i din lägenhet.
    • TV och bredband
    • Ladda elbil/laddhybrid
    • Permobil - parkering
    • Sortera dina sopor rätt
      • Sortering i soprummet
    • Uteplats- vad gäller
    • Eget underhåll av lägenheten
    • Husdjur
    • Skadedjur i hemmet
    • Andrahandsuthyrning
    • Inneboende
    • Lägenhetsbyte
    • Till dig som flyttar
      • Anmäl ny adress
    • Uppsägning vid dödsfall
  • Nyproduktion
    • Åsavägen Henån
    • Kaprifolvägen Henån
    • Ravinvägen Ellös
  • Våra områden
    • Seniorboende/Trygghetsboende
    • Henån
      • Åvägen
      • Syrénvägen
      • Katarinas väg
      • Kaprifolvägen
      • Gamla Hasselvägen
      • Lindåsvägen
      • Nya Hasselvägen
      • Knutshöjden
      • Bagarevägen
      • Rosekasvägen
      • Åsavägen
      • Sjölyckan
    • Ellös
      • Ravinvägen
      • Hällavägen
      • Morlandavägen
      • Krappet & Hallonvägen
      • Edebacken
    • Svanesund
      • Skansvägen
      • Centrumhuset
      • Pilvägen
      • Konvaljvägen
      • Blåklinten
      • Älvkvarnsliden
      • Eklunden
      • Ekebovägen
      • Änghagevägen
      • Sördalsvägen
    • Varekil
      • Petras Väg
      • Bokvägen 4
      • Bokvägen
      • Åkebo
      • Ringserödsvägen
      • Furubacken
    • Stocken
      • Mors Eklund
      • Anders Falks väg
    • Hälleviksstrand
      • Börtas Väg
      • Dammevägen
    • Mollösund
      • Skolvägen
      • Margaretas Ränna
      • Léet
      • Torneviksvägen
    • Härmanö
      • Härmanövägen
  • Om oss
    • Klimatinitiativet
    • Kontakt
      • Personallista
    • Våra värderingar
    • Styrelse
    • Ekonomi
    • Stiftelsen Orustbostäders Dataskyddspolicy
  • Sök ledigt
    • Hur söker man lägenhet?
    • Hur söker man bilplats?
    • Lediga lägenheter
    • Lediga bilplatser
    • Uthyrningspolicy
    • Statistik sökande
  • Upphandlingar
  • Mina sidor/Felanmälan
    • Hur söker man lägenhet?
    • Uppdatera din intresseanmälan
    • Registrera dig
    • Glömt lösenord
Orustbostader
  • Hem
  • För boende
  • Nyproduktion
  • Våra områden
  • Om oss
  • Sök ledigt
  • Upphandlingar
  • Mina sidor/Felanmälan
 
  • Regler och råd för ett trivsamt boende
  • Trygghets- och Trivselregler
  • Störningsärenden
  • Så startar du Grannsamverkan i ditt område
  • Huskurage
  • Skydda dig mot brand
  • Betala hyran
  • Så här fungerar det med el-avtal i din lägenhet.
  • TV och bredband
  • Ladda elbil/laddhybrid
  • Permobil - parkering
  • Sortera dina sopor rätt
  • Uteplats- vad gäller
  • Eget underhåll av lägenheten
  • Husdjur
  • Skadedjur i hemmet
  • Andrahandsuthyrning
  • Inneboende
  • Lägenhetsbyte
  • Till dig som flyttar
  • Uppsägning vid dödsfall
  • Hem
  • För boende
  • TV och bredband
 

TV och bredband

Feltyp
Information
Den här webbplatsen behöver lagra så kallade kakor (cookies) på din dator för att fungera. De finns två typer av kakor, temporära och permanenta. De kakor som den här webbplatsen behöver är av temporär natur och rensas bort när du stänger din webbläsare. För att kunna lagra undan att du accepterar kakor måste webbplatsen dock skapa en permanent kaka för den här webbplatsen för att lagra att du accepterar användning av kakor även vid kommande besök hos oss. För att kunna använda webbplatsen behöver du acceptera att vi lagrar undan kakor på din dator.

Våra digitala tjänster varierar lite beroende på var du bor. Fiber finns framdraget till alla fastigheter i Orustbostäders bestånd.

Så här fungerar det:

TV

Boende på Stocken, Hälleviksstrand, Mollösund och Härmanö
Sappa är vår leverantör.
I hyran ingår ett basutbud med följande digitala kanaler:

/Global/DisplayMultimediaDescription.ashx?guid=3516dae4-fde8-455b-a5fc-06df053aca64

 

 

 

 

Här hittar du hjälpguider samt svar på en mängd vanliga frågor
Felanmälan Sappa: 0774-46 60 60.

 

Boende på övriga Orust
Telia är vår leverantör

I hyran ingår Kanalpaket Lagom (ca 28 kanaler)
Sveriges populäraste kanaler kryddat med Eurosport, Discovery med flera, samt Filmbutiken.

Playtjänster ingår med innehåll som du kan se på när du vill.
Telia Play ingår. Om du har internet i din smartphone, surfplatta och dator kan du välja att - streama playtjänster när det passar dig.

Instruktion om hur du aktiverar Telia play

Telefon felanmälan/uppgradering: 90 200

Till dig som har ett Tvillingabonnemang.
Ett tvillingabonnemang är en tjänst som du som hyresgäst beställer av Telia. Tjänsten innebär att man kan se på flera TV-apparater samtidigt med en extra TV-box.
Har du frågor om Tvillingabonnemang kontakta Telia.

Bredband

Boende på Stocken, Hälleviksstrand, Mollösund och Härmanö
Öppen fiber med valfri bredbandsleverantör genom Global Connect 

Hyresgäster tecknar avtal om bredband med Telia.

OBS!
Under hösten 2023 uppgraderas de digitala tjänsterna och feb 2023 är målsättningen att samtliga hushåll ska få tillgång till Öppen fiber med valfri bredbandsleverantör. Detta innebär möjlighet till snabbare bredband.
På bredbandswebben.se kan du (som idag är knuten till Telia) läsa om varje leverantör och se vilka tjänster som du kan beställa. Det går även bra att kontakta varje enskild leverantör direkt för beställning av tjänster.

Dagens TV -och Streamingpaket Lagom med Telia Play och filmbutik fortsätter att gälla även framöver.
Hösten 2023 kommer Telias tekniker att installera en ny switch i ett antal lägenheter. Information om när detta sker aviseras löpande och i god tid.

Hur du legitimerar dig i kontakt med Telia
Ibland måste du legitimera dig när du ska ha hjälp av Telia, t ex vid felanmälan. Om du inte kan legitimera dig digitalt, tex via BankiID, så kan du beställa en personlig kod som Telia skickar till dig per post.
Det kan ta upp till en vecka att få koden varför det vara bra att beställa den i förebyggande syfte.

För att beställa en personlig kod ringer du Telia på 020-202070 eller beställer via Telias hemsida.

När du flyttar från din lägenhet
Tjänster, som du har aktiverat hos Telia - oavsett om det är en kostnadsfri tjänst ( t ex att du har aktiverat Play-tjänster som ingår i ditt TV paket) eller ett bredbandsabonnemang - ska sägas upp i samband med flytt.
Tjänster som inte sägs upp ligger kvar och blockerar för nästa hyresgäst. Men det kan också var så att nästa hyresgäst i vissa fall kan nyttja en betaltjänst (som att hyra film) som du har aktiverat men ej sagt upp i samband med flytt.

Om du enbart har tittat på det digitala-tv paket som ingår i hyran och inte registrerat dig för något annat hos Telia behöver du inte kontakta Telia och anmäla flytt.

Är du osäker -  kontakta Telia 90 200

 

 


 
 
  • Stiftelsen Orustbostäder
  • Skansvägen 4 A, Centrumhuset
  • 472 32 SVANESUND
  • Tel: 0304-799 400
  • E-post: info@orustbostader.se
Kontakta oss

Telefontider
Måndag - fredag: 10.00-12.00

Felanmälan
Logga in för felanmälan

Besökstider
Måndag 15-17.30
Övriga tider efter överenskommelse

Fastighetsjour/Störningsjour
OBS! Endast akuta fel utanför ordinarie telefontid.
Dygnet runt: 010- 470 57 40

Skadedjur:
Anticimex: 0752-45 10 00

Digital-tv:
Telia: 90 200
Boxer: 0771-73 74 75

Information
  • Om oss
  • Stiftelsen Orustbostäders Dataskyddspolicy
  • Cookies
  • Webbplatsinformation
  • Platskarta
  • Ordinarie sida
  • Copyright © 2023 Stiftelsen Orustbostäder. Med reservation för eventuella fel