Vi söker en förvaltningsassistent

Att arbeta som förvaltningsassistent innebär att du har en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Ditt fokus är att både praktiskt och administrativt stödja förvaltningsorganisationen och våra hyresgäster.

Förvaltningsassistent

Att arbeta som förvaltningsassistent innebär att du har en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Ditt fokus är att både praktiskt och administrativt stödja förvaltningsorganisationen och våra hyresgäster. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och bidrar aktivt i arbetet med att skapa trygga och trivsamma boendemiljöer. Du har ett genuint intresse för att skapa och utveckla goda kundrelationer, är lyhörd och alert med service och support till både kollegor, bostads- och lokalhyresgäster.

Arbetsuppgifter

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att:

  • Vara stöd till Förvaltare med utredningar, planering och genomförande av mindre projekt
  • Motta felanmälan från våra lokal- och bostadshyresgäster under telefon-/besökstider
  • Utföra och administrera avflyttningsbesiktningar
  • Avropa löpande lägenhetsunderhåll och beställning av fastighetsförnödenheter
  • Handläggning och uppföljning av arbetsorder, rekvisitioner och leverantörsfakturor
  • System- och uppdateringsansvarig för förvaltningens verksamhetssystem Vitec såsom objektinformation, kunduppgifter, underhåll i fastighetsdatabasen m.m.
  • Avrapportera och återkoppla förvaltningsärenden till hyresgäster samt leverantörer
  • Backup för uthyrning/kundservice

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är lösningsorienterad person med ett gediget intresse av fastighetsbranschen. Du är pålitlig, engagerad, strukturerad och har en god samarbetsförmåga både med kunder och kollegor. Du är enkel att förstå och kommunicerar på ett lyhört och ödmjukt sätt. Du arbetar affärsmässigt och vet hur man ger bra kundservice, är engagerad med stark drivkraft. Du är en god organisatör som arbetar självständigt och har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete samt nå resultat. Inom Stiftelsen Orustbostäder finns det stora möjligheter att kunna vara med och bidra till förändringar och en positiv utveckling.

Din profil

  • Utbildning på minst gymnasienivå. Har du utbildning kopplat till administration eller fastighet är det meriterande.
  • Flera års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom fastighetsbranschen.
  • Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem. Har du kunskaper i Vitec Teknisk förvaltning är det meriterande.
  • Mycket goda språkkunskaper i svenska.
  • Mycket goda datorkunskaper samt i Ms Office (Word, Excel och Powerpoint)
  • B-körkort är ett krav

Vi erbjuder

Stiftelsen Orustbostäder är en platt och prestigelös organisation med korta beslutsvägar och en öppen atmosfär som främjar respekt och ärlighet. Vi ser värdet i att satsa på våra medarbetare och erbjuder såväl friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och fördelaktiga arbetstider. Hos oss ges du möjlighet att växa i din roll.

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidareanställning
Vi tillämpar sex månaders provanställning
Heltid

Frågor?


Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Förvaltare/Projektchef: Anders Andersson, 072-587 90 99

VD: Martin Hellgren, 070-384 5581

Skicka din ansökan idag

Skicka din ansökan och CV till: jobb@orustbostader.se Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 8 april 2019.

Varmt välkommen med din ansökan.

Kort om Stiftelsen Orustbostäder

Stiftelsen Orustbostäder är en allmännyttig bostadsstiftelse verksam inom Orust kommun. Stiftelsen har 10 anställda och en nettoomsättning om 68 Mkr. Stiftelsen Orustbostäder äger, förvaltar och bygger bostäder och verksamhetslokaler över hela Orust. Totalt förvaltar stiftelsen 149 bostadsbyggnader med en sammanlagd yta om 57 000 kvm. Stiftelsens balansomslutning är 490 Mkr.